tiistai 15. heinäkuuta 2014

Blog Hop eli blogihyppelyä

On aika blogihyppelylle! Maikkis haastoi minut mukaan kertomaan omasta skräppäystaustastani. Alkuperäinen haaste on englanniksi, mutta minäkin siirryin käyttämään ehtaa kotimaista suomenkieltä.

1. What I am working on right now? - Mitä teen juuri nyt?

Kesäloman kunniaksi olen minäkin päässyt leikkimään Gelli Platella eli painolevyllä oikein urakalla. Jos Gelli Plate on aivan outo juttu, niin tästä postauksesta voi päästä vähän kärryille, mitä ihmettä teen. Taustojen teko on kyllä aivan ihanaa puuhaa, kun voi kokeilla erilaisia värejä ja yhdistelmiä sekä nähdä yllättäviäkin lopputuloksia. Ennakkoon ei voi koskaan tietää, mitä misteistä, akryylimaaleista, maskeista ja sotkusta syntyy. Tuntuu, että sapluunoita ja maskeja ei voi olla koskaan liikaa... Mutta väriä ei ainakaan näistä taustoista puutu. Osa sivuista päätyy skräppisivujen taustoiksi pienen muokkauksen jälkeen ja osa onkin jo leikattu korttien taustoiksi.

Ja osa sivuista vielä kaipaa useamman kerroksen maalia pintaansa ja uuden yrityksen.





2. How long does it take to complete a project? - Kuinka kauan minulta menee työn tekemiseen?

Olen nimimerkkini veroinen eli Puuhis. Olen tehnyt joskus kolme mixed media taulua yhdessä päivässä askartelutapahtumassa ja usein teenkin useamman työn kerralla. Viime aikoina tosin skräppäämiseni on hidastunut, sillä jään miettimään työn viimeistä silausta pidempäänkin. Tai se vain johtuu siitä, että otsikko pitäisi stanssata ja olen välillä myös laiska :)

3. What are my favourite things to create with at the moment? - Mitä teen mieluiten juuri nyt?

Nyt ehkä suurin innoitukseni on mixed media. Yleensä teen tauluja, mutta nyt käpristyneistä sivuista huolimatta mixed media-taustojen luominen myös skräppisivuihin houkuttaa.




4. How does my creative process work? - Miten luon?

Teen yleensä useita projekteja yhtä aikaa. Osa töistä odottaa inspiraatiolle jatkoa ja teen mielummin niitä töitä, mitkä antavat minulle eniten iloa. Blogistanikin huomaa, että minulla on vintage-kausia, välillä skräppisivuja syntyy useita ja välillä heittäydyn tehtailemaan kortteja aivan liikaa. Olen oikeasti toivoton puuhastelija.

Ja kaikessa outoudessa - minä teen pääosin työni lattialla vaikka työpöytäkin minulla on. Tosin siellä ei ole juurikaan tyhjää tilaa... 


  
5. How do I become inspired and stay inspired? - Miten inspiroidun?

Tunnustetaan, työhuoneeni on alituiseen kaaoksessa. Mutta uskon, että se on lopulta se sisäinen muusa ja inspiraation synty. Kun tavarapinoja järjestelee, niin siellä tekee aina uusia löytöjä ja mielikuvitus lähtee lentoon. Inspiraation lähteinä toimivat myös erilaiset haasteblogit ja kanssa-askartelijoiden blogit. 



6. What is my signature style? - Mikä on minulle tyypillistä?

Minulle tyypillistä on varmasti vahvat värit, runsaat kerrokset ja metallin tuntu. Tosin skräppäyksessä olen ottanut askeleen yksinkertaisempaan tyyliä kohti ja olen innostunut valkoisista taustoista ja vähäeleisistä koristeita.




Itse haastan mukaan kolme lahjakasta skräppääjää: KaisanLehtipöllön ja Anskin!

Kaisan töissä ihailen keveitä värejä ja "kaisamaista" keveätä mömmöjen käyttöä mixed media taustoissa. Kaisan kanssa olen viettänyt useamman mukavan askartelutapahtuman ja odotan kovasti tulevaa Matka Luovuuteen 2014-tapahtumaa Kaisan seurassa!

Lehtipöllö taas taitaa taatusti skräppäämisen. Hän on ehdottomasti digiskräppäyksen edeltäkävijä ja hänen blogistaan löytyy myös kaikkea muutakin upeaa, mm häkellyttävän hienoja Art Journal sivuja.

Anskin korteissa ja skräppisivuissa on jotain taianomaista. Niissä on sitä jotain - ihanan tyttömäistä ja romanttista. Värien käytössä Anski on myös aivan omaa luokkaansa, ihastelen eritysesti hänen väriyhdistemiään. Anskin kyky luoda paperiarkkien kuvioista koristeita sormiveitsellä on häkellyttävän upeata. Ei kyllä onnistu minulta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti