sunnuntai 7. lokakuuta 2018

Art Journal: Tule kesä takaisin


Kesälomalla tehnyt Oxide-taustat muuttuvat sivuiksi pikku hiljaa. Perhoset on väritetty Pitt-kynillä.

Joskus Facebookin keskusteluryhmissä tuli puhetta, millaisiin kirjoihin ihmiset art journal sivunsa tekevät. Itse olen aikoinaan tehnyt sivuja esim tapettien päälle ja tehnyt omat kirjat. Donnan kurssille tehty albumi oli lopulta aika räjähtänyt. Täältä löytyy kuvia, miten olen kirjan tehnyt tapetista.

Sitten innostuin Dylusions-kirjoista pariksi vuodeksi. Paperi oli kyllä ihan pätevää sivujen tekemiseen, mutta esim kuinka leimaat tasaista jälkeä (kuten nuo yllä olevan sivun perhoset), kun hetken päästä kirja näyttää tältä. Dylusion sopii toki vieläkin maskien ja maalien kanssa työskentelyyn ja teen sinnekin varmasti vielä muutaman sivun.


Nyt olen siirtynyt TN-kansiin ja irtosivuihin. Kansia voi ostaa kaupasta tai tehdä omat vaikkapa kankaasta tai kanvaksesta (ja taiteilla omat taidepläjäykset niihin). Minulla onkin muutamat kannet valmistumassa hitaasti mutta varmasti. Sivut on kiinni kansissa tyylikkäästi kuminauhalla. Ja sivut olen teipannut haitariksi....

Tämä tekniikka myös mahdollistaa suosikkipaperin käytön tiettyyn tarkoitukseen ja toisaalta jämäpaperien tuhoamisen gellin kanssa. Nyt olen innostunut  Vickin mixed media-paperista, koska sen kanssa brushojen ja Oxidejen värit säilyvät kauniina. Edukkaat paksut kopiopaperit säästän gellin ja paksun maalin alle, mutta veden kanssa läträtessä ne ovat kamalia.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti