lauantai 8. elokuuta 2015

P*skarteluhaaste #286 - Bingo



P*skiksessa oli kiva bingo. Siitä olisi saanut kortinkin monesta rivistä aikaiseksi, mutta koska minulla oli kesken PL-kansio, päätin panostaa tähän projektiin ensin ja saada sen ensin valmiiksi.


Toukokuun lopussa olin "tyttöjen luxusretkellä" hyvän ystäväni kanssa. Kerran vuodessa lähdemme retkeilypainotteiselle matkalle ja tällä kertaa kohteena oli Irlanti. Vasta nyt kesälomalla minulla oli aikaa ensin järjestää kuvat, valita printattavat ja vielä tilata kuvat. Onneksi olin tilannut albumit ja muovitaskut aikoja sitten Anun Putiikeista.... Eli hommia riitti.


Project Life-kansioista jotenkin tämä pienempi 6"*8" kansio on se minun juttuni ja tälläinen pikkualbumi sopii passelisti reissutaltiointeihin, missä noita kuvia riittää ja riittää. Tähän tuli kaikkiaan 35 muovitaskua. Tykkään eniten 1 ja 3 taskun sivuista, mutta 4 taskunkin sivuja laitoin tänne mukaan. Ja tämä sopii hyvin alati pelkistyvän skräppäys-tyyliini.



Rutiini alkaa muodostua. Ensin valikoin kuvat, sitten napsuttelen ne oikeaan muotoon, pyöristän reunat ja laitan kansioon valmiiksi. Seuraavaksi täytän papereilla tyhjät tilat. Tähän käytin lähinnä gellipapereita ja tapetteja. Lopuksi tekstit ja hyvin vähäiset koristeet. Sain ympätty tänne muutamia koeleimauksia, gellitettyjä&leimattuja pelikorttejakin ja matkalta jäänyttä turistikarttaa... Tekstit on kirjoitettu joko suoraan gellipaperiin tai valkoiselle jämäkartongille & reunustettu mustalla kartongilla. Millalta olen saanut vinkin, miten isot kuvat voi ihan hyvin jakaa monen pienen taskun alueelle.


Niin se p*skis - täältä löytyy yksi sivu, jossa käytin neljän taskun muovitaskua (4), gellitaustaa (vihreä ja misti/maali eli tässä tapauksessa maali).








2 kommenttia: